Ιανουαρίου 26, 2010

Γάμοι ομοφυλοφίλων στην Κύπρο. Έκκληση από τον Κυπρολέοντα

Κανένας δεν μπορεί να ισχυριστεί ότι η κοινωνία μας αντικρίζει τους γκέι όπως πριν 20 ή 30 χρόνια. Κανένας βέβαια δεν μπορεί να αρνηθεί ότι η ομοφοβία στη βραχονησίδα μας καλά κρατεί. Κυρίως σε επίπεδο κρατικής εξουσίας όπου τα πράγματα φαίνεται να μένουν στάσιμα. Ο συντηρητισμός των κρατούντων, αλλά και ο φόβος των πιθανών αντιδράσεων από τη πλευρά της εκκλησίας και όλων των οπισθοδρομικών που διαφεντεύουν τη ζωή μας με κραυγές και απειλές τα τελευταία 50 χρόνια, αποτρέπουν την θέσπιση σχετικής νομοθεσίας στο θέμα της συμβίωσης των γκέι. Πιστεύω ότι αρκετοί μπλόγκερς θα ανταποκριθούν στην έκκληση του Κυπρολέοντα για συμπαράσταση.

Διαβάστε αυτούσια την ανάρτηση του:

Παρακαλω Γραψετε Θετικη Γνωμη στον Φιλελευθερο

Αγαπητοι φιλοι,

Με χαρα ειδα οτι αρκεψε στην Κυπρο η συζητηση για γαμους γκευ. Ευχαριστω την φιλη hecate που μου εστειλε τους συνδεσμους.

Εννα γραψω στο φιλευθερο τζιαι καλω ουλλους σας να γραψετε θετικη γνωμη για του γκευ. Παρολο που το δικαιωμα στην Αγαπη, το Ερωτα τζιαι στο δικαιωμα να δεση καποιος την ζωη του με τον ανθρωπο που αγαπα εννεν προς σηζητηση κατα την γνωμη μου εντουτοις χρειαζουμαστε την βοηθεια ουλλων των πολιτων για να αλλαξουν οι νομοι ωστε να σταματηση η καταπατηση ενος που των πιο αγνων δικαιωματων.

Οι γκευ εν ανθρωποι οπως τον κοσμο ουλλο. Αγαπουν, ερωτευκουνται βρισκουν το συντροφο της ζωης τους. Εν ειμαστε για παντα νεοι χρειαζουμαστε τζιαι εμεις καποιον στο προσκεφαλο μας αμαν γερασουμε, αμαν αρωστησουμε. Χρειαζουμαστε καποιον να κλαψουμε στο ωμο του αμανβ χασουμε καποιο. Χρειαζουμαστε καπιο να ξυπνα μαζι μας το πρωι. Καποιον να θωρει ια ταινια μαζι μας.

Χρειαζουμαστε καποιον συνεταιρο στην ζωη μας. Καποιο να μοιραστη της δυσκολιες της καθμερηνοτητας. Τους φορους, τα εξοδα, τα δανεια, τις λυπες, τις χαρες, τις αρρωστιες.

Το να δεχτουν οι στρειτ συμπολιτες μας τους γκευ γαμους εν πληττει τους δικους τους γαμους. Δημιουργα ομως συνθηκες αποδοχης τζιαι ευτυχιας για τον γκευ γυο σας, γκευ αδελφο σας, γκευ ανηψιο σας, γκευ γειτονα σας, συναδελφο σας....

Η Εκκλησια της Κυπρου δικαιουται να μεινη πιστη στις δικες της αποψεις. Το θεμα του γαμου εν δικαιωμα πολιτικο. Η εκκλησια δικαιουτε να αρνηθει να τεληση γκευ γαμο. Το κρατος ομως που υποσχετε ισοπολιτια τζιαι ισονομια πρεπει να να τους επιτρεψει.

Λυπουμε που ειμαι μακρυα τζιαι εν εχω πολλους τροπους να βοηθησω ομως σκοπευκω να γραψω σε αλλους συμπλοκερς, τζιαι γκευ τζιαι στρειτ τζιαι να ζητησω την βοηθεια τους.

Το λινκ στο φιλελευθερο τζιαι στα αρθρα

http://www.philenews.com/main/125,0,0,0-Γνωμη.aspx

http://www.philenews.com/main/1,1,22,0,27362-.aspx
http://www.sigmalive.com/news/local/230540
http://www.showbiz.com.cy/index.php/artha/47-2009-10-07-12-15-06

31 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Αν με ρωτούσε κάποιος: Είσαι υπέρ του γάμου μεταξύ δύο ομοφυλοφύλων; Θα απαντούσα με ένα ξερό και κατηγορηματικό "Όχι".
Αν όμως με ρωτούσε: Είσαι υπέρ της νομικής κατοχύρωσης μιας σχέσης μεταξύ δύο ομοφυλοφύλων που να τους δίνει όλα τα δικαιώματα και υποχρεώσεις που δίνει και στα ετροφυλόφυλα ζευγάρια; Θα απαντούσα με ένα ξεκάθαρο "Ναι".
Είναι ανάγκη όμως να ονομάζεται γάμος; Αν ονομαζόταν κάτι άλλο θα είχε κανένας πρόβλημα;

Επίσης δεν έπρεπε αυτή η "τακτοποίηση" να επιδιωχθεί να έχει παγκόσμια ισχύ; Ας πούμε ότι δύο ομοφυλόφυλοι Κύπριοι βρέθηκαν στη Σαουδική Αραβία. Πως θα αντιμετωπιστούν εκεί αν δηλώσουν ότι είναι ομοφυλόφιλοι έγγαμοι;

Απορώ γιατί οι ομοφυλόφιλοι και προ πάντων οι μορφωμένοι, τοποθέτησαν το πρόβλημα τους, της νομικής κατοχύρωσης δηλαδή, σε τόσο ανεπαρκή πλαίσια.
Αν δεν ήθελαν ντε και καλά να ονομαστεί η μόνιμη σχέση τους "γάμος", το θέμα αυτό θα είχε λυθεί πρίν από πολλές δεκαετίες.

Lexi_penitas είπε...

Αγαπητέ Ανώνυμε φαίνεται ότι δεν άκουσες τίποτε για το προταθέν στην Ελλάδα σύμφωνο συμβίωσης και τις αντιδράσεις που προκάλεσε. Θα ήταν ευχής έργο να ήταν τόσο απλά τα πράγματα. Όμως οι αντιδραστικοί και οι οπισθοδρομικοί είναι πάντα εκεί για να βάζουν προσκόμματα και εμπόδια.

Το πρόβλημα δεν είναι στον όρο. Όμως ακόμα και εσύ που είσαι έτοιμος να δεχτείς μια ρύθμιση του θέματος κολλάς σε κάποιο στερεότυπο. Λες και ο "γάμος" είναι αποκλειστικότητα των ετεροφυλόφιλων.

Ανώνυμος είπε...

Κυπρολέων εψήφισα...
που εν να έρτει η ώρα να κατατεθεί το σχέδιο για τη λύση του Κυπριακού, εν σου το θυμίσω :)

Joshoua είπε...

Κυπρολέων, εκτός που τζείνα που έγραψες ότι χρειάζουνται οι γκέυ, εσύ συγκεκριμένα χρειάζεσαι τζιαι ένα διορθωτή Ελληνικών για το PC σου :-)
Κατα τα άλλα, εν θα έπρεπε καν να συζητείτε το δικαίωμα του κάθε ανθρώπου στον έρωτα τζιαι την αγάπη.
Ναι να παντρέυκουνται, ναι να κάμνουν ότι δικαιούνται. Τζιαι αν δεν τους παντρέυκουν οι παπάες, να τους παντρεύκει η πολιτεία.

ΔemΩΝ είπε...

Θα υπογράψω κι εγώ Κυπρολέων, αν και ελπίζω να μη δώσει ο Θεός και χρειαστεί ποτέ να παραστώ σε παρόμοιο "γάμο" των γιων μου :Ρ

Ανώνυμος είπε...

Ούλλα τα άλλα ελύσαμεν τα, οι γάμοι μεταξύ των ομοφυλόφιλων μας εμείναν. Στον κόσμο σας...

Ελεύθερος είπε...

Φίλε μου Lexi-Penitas,
Είμαι σίγουρος ότι γνωρίζεις πως η απόδοση δικαιοσύνης είναι άμεσα εξαρτημένη από τον τρόπο διεκδίκησης της.
Μακάρι να ικανοποιηθούν οι ομοφυλόφυλοι έστω και χωρίς την ονομασία "Γάμος". Μετά, μεταξύ τους, ίσως και η ευρύτερη κοινωνία, μπορεί να το λέει και γάμο. Θα σε πείραζε αυτό;
Έχω αυτή την άποψη, διότι πιστεύω ότι ο κόσμος δεν είναι έτοιμος να δεκτεί άλλη "ερμηνεία" της λέξης γάμος. Μπορεί και να έχω λάθος. Πάντως δεν έχω κανένα θρησκευτικό κόλλημα. Κάθε άλλο. Από όλες τις θρησκείες και θρησκευτικά κατασκευάσματα ή τρόπους σκέψης, έχω "ξεβαφτιστεί" από καιρό.
Διεκδικείστε λοιπόν νομική κατοχύρωση και άμα την πετύχετε, ονομάστε την όπως θέλετε. Γιατί όχι και γάμο. Αλλά μην βάζετε το αμάξι μπροστά από τα άλογα. Αυτός είναι ο ευκολώτερος δρόμος νομίζω.
Το πρώτο μήνυμα το έβαλα ως ανώνυμος 11.37 από λάθος.

Να ο δρόμος προς το φως: Τί, γιατί και πώς, και πότε, πού και ποιός.

ΚΥΠΡΟΛΕΩΝ είπε...

Ευχαριστω τα Κυπριακα Μπλογκς για την καταχωρηση της εκκλησης μου.

Ανώνυμε 12:33μμ ευχαριστω...ελπιζω η λυση του κυπριακου να διασφαλιζει τα ατομικα προσωπικα δικαιωματα του καθενου μας.

Joshua η ανορθογραφια μου εν σημα κατατεθεν. Ακομα ενει μπορω να καταλαβω ινταλως τζιαι εκαταφερα να τελειωσω το δημοτικο. Εν περιμενω την Εκκλησια να καμνει τους γκευ γαμους αλλα η πολιτεια πρεπει.

Δεμων ευχαριστω. Σιουρα το να εισαι γκευ εννεν το πιο ευκολο πραμα στον κοσμο ενεκα της κοινωνιας τζιαι ισως γιαυτο να μεν θελεις τους γιουδες σου να ενει. Αλλα δυστυχως η ευτυχως καποιοι που μας απλως ειμαστε γκευ...νομιζω ο καθε γονιος θελει το παιδι του ναν ευτυχισμενο ασχετα αν εγγενηθει ετσι η αλλοςπως . Για ουλλους καποια ωρα ερκετε τζιεινος ο ανθρωπος που θελεις να του παραδοσεις το ειναι σου. Οι γκευ εχουν τζιαι τζιεινοι την ιδια αναγκη τζιαι θελουν να κατοχυρωθουν τζιαι νομικα.

Ανωνυμε 2:20
Μαζι με τα αλλα τζιαι τουτο. Τουτο θεμα λυετε με ενα νομο χωρις να επηρεαζει κανενα. Εν προβλημα που μπορει ευκολα να λυθει.

Ελευθερε σιουρα επειδη ο Γαμος στην Εκκλησια θεωρηται ως μυστηριο τζιαι επειδη η Εκκλησια παιρνει θεση εναντιων των γκευ οντως υπαρχη προβλημα με την ορολογια. Νομιζω αμαν εξηγηθει του κοσμου οτι μιλουμε για πολιτικο γαμο τοτε νομιζω εννα καταλαβει την διαφορα. Η εκκλησια πχ δεν παντρευκει αλλοθρησκους τζιαι εν δικαιωμα της. Ο πολιτικος γαμος ομως δεν πρεπει να διακρινει.

Ελεύθερος είπε...

Φίλε Κυπρολέων,
Πιστεύω ότι στην εισαγωγή σου, πάνω-πάνω, δεν παρουσίασες ικανοποιητικά τους λόγους για τους οποίους η πολιτεία πρέπει να κατοχυρώσει νομικά τη σχέση-συμβίωση μεταξύ ομοφυλοφίλων. Όλες οι ανάγκες που αναφέρεις, δεν θα ικανοποιηθούν από νόμους της πολιτείας. Αυτές τις ανάγκες τις έχουν και οι ετεροφυλόφιλοι και δεν είναι με τον γάμο που τις επιλύουν, αν τις επιλύουν.
Μερικά που βλέπω εγώ, τα οποία η πολιτεία έπρεπε να υποχρεωθεί να κατοχυρώσει είναι:
1) Η συνταξιοδότηση του του ενός, όταν ο άλλος έχει πεθάνει, όπως δηλαδή γίνεται και στα ετεροφυλόφιλα ζευγάρια.
2) Η περιουσία του πεθαμένου έπρεπε να μεταβιβάζεται στον ζώντα σύντροφο, όπως γίνεται και στα ετεροφυλόφιλα ζευγάρια.
3) Όταν ο ένας εργάζεται και πληρώνει κοινωνικές ασφαλίσεις και δικαιούται ιατροφαρμακευτική περίθαλψη από το κράτος, έπρεπε να δικαιούται και ο νόμιμος σύντροφος του, όπως γίνεται και στα ετεροφυλόφιλα ζευγάρια.

Τέτοια επιχειρήματα μπορείς να βρείς; Εδώ σε θέλω! Τα συναισθηματικά που αναφέρεις δεν επιλύονται με νόμους της πολιτείας, για κανένα. Άσε που είναι τα πρώτα που θα αντιμετωπίσουν την ειρωνία από τους "καλοθελητές", που τα ξέρουν όλα και τίποτα δεν ξέρουν. Που έχουν αποφασίσει να είναι με το μέρος του καλού τάχα, κάνοντας κακό στους άλλους.
Αν βρείτε τα κατάλληλα επιχειρήματα θα σας εκπλήξει η ευκολία με την οποία θα λυθεί το πρόβλημα σας. Και ο κόσμος θα γυρίσει και θα έρθει με τον μέρος εσάς και των επιχειρημάτων σας.

Να ο δρόμος προς το φως: Τί, γιατί και πώς, και πότε, πού και ποιός.

ΚΥΠΡΟΛΕΩΝ είπε...

Ελευθερε μπορω να εβρω αλλα να με συγχωρεσεις εν εχω πολλη χρονο τουτες τις ημερες. Για να ειμαι ειλικρινης εν πρεπει καν να προσπαθησω.

Τουτα ουλλα τα δικαιωματα δινουνται με το γαμο. Εκατονταδες νομοι στηριζουνται στο γαμο. Αμαν οι επιτραπει στους γκευ να καμουν γαμο τοτε ουλλοι οι αλλοι νομοι εννα ισχυουν τζιαι για λλοου τους. Εν κοιταζουμε σαν γκευ νομιζω (τζιαι μιλω μονο για το εαυτο μου) να μας δουθουν νομοι κομματουι κομματουι. Θελουμε το δικαιωμα του γαμου με ουλλες τις ευθυνες τζιαι ουλλα τα δικαιωματα που πηγαζουν που τζιεινη την πραξη.

Να σε διαβεβεβαιωσω ομως οτι κανενας εν παντρευκετε για την συνταξιοδοτηση ή για την κληρονομια. Οπως ουλλος ο κοσμος οι γκευ θελουν να παντρευτουν για να δεσουν τις ζωες του μαζι. Εν γυρευκουμε μερικη καταχωρηση των φορολογικων μας δικαιωματων. Γυρευκουμε γαμο οπως ουλλος ο αλλος ο κοσμος.

Σιουρα ο νομος εν καθοριζει την συναισθηματικη πλευρα του γαμου ομως η πολιτεια εδκιαλεξε να ρυθμιζει τον γαμο τζιαι σιηλιαες προνοιες του νομου να ρυθμιζουνται που το γαμο. Αν θα εχουμε ισοπολιτεια τζιαι ισονομια τοτε πρεπει ο νομος να επιτρεψει τον γκευ γαμο χωρις καμια διαφορα που τον στρεϊτ γαμο.

OmO!!! είπε...

Loipon... na sas pw tin alithkia, i dea tou gamou metaxi omofilofilwn shokarei j mena (an j den eprepe).
Genika o gamos ekatantise mia typiki diadikasia, gia exasfalisi twn nomikwn dikaiwmatwn gia tixon xorismo(pou ekatantisame). Opotan to idio isxuei gia tous omofilofilous.
Apo tin alli en mporoume na ta valoume me tin ekklisia epd tosa xronia o kosmos ekei vasizotan k proxorouse..na men ta isopedonoume ola...
To mono pou xriazete einai o sevasmos sto diaforetikotita (an k sti kipro oti diaforetiko theorite "xeno, paraxeno" k.o.k.
Oso afora tous "ithikous fragmous" pou xrisimopioun merikoi....apla na anaferw oti o kathe anthropos exei tous dikous fragmous, ta dika tou oria...
Telos, an eimaste oloi oi idioi i zoi tha itan monotoni...

Disdaimona είπε...

Η κοινωνία οφείλει να βγάλει τις μάσκες. Και όταν λέμε κοινωνία δεν εννοούμε τη βολική και "απρόσωπη" έννοια Πολιτεία, πίσω από την οποία κρυβόμαστε αλλά εννοούμε τον κάθε ένα από μας. Ουτε οι ετεροφυλόφιλοι παντρεύονται μόνο για "ηθικούς" λόγους. Κατακρίβειαν, οι άνθρωποι που είναι δοσμένοι στην αφοσίωση και την αγάπη προς το σύντροφο τους, σπανίως νοιώθουν την ανάγκη του γάμου. Ο γάμος υπάρχει για να καλύπτει με ένα εύσχημο τρόπο τις ανασφάλιες μας κι αυτό δεν είναι έγκλημα. Να βγάλουμε τις μάσκες και να παραδεχτούμε πως τις πράξεις μας δεν τις καθοδηγεί η Ιερότητα των πραγμάτων αλλά οι άνθρώπινες μας ανάγκες. Μεταξύ αυτών είναι και η ανάγκη να νοιώθουμε ασφάλεια και να έχουμε ένα δικό μας πλάσμα σ΄αυτό τον κόσμο.
Η κοινωνία λοιπόν, να βγάλει τις μάσκες και να επιτρέψει σε όλους τους ανθρώπους να ζήσουν ανθρώπινα όπως δικαιούνται.
Το να είσαι γκέυ είναι απολύτως φυσιολογικό και δεν αφορά την α ή τη β ηθική ερμηνεία.
Αν εγώ ζούσα σε ένα κόσμο, στον οποίο η πλειοψηφία ήταν γκέυ και εξαναγκαζόμουν υπό το βάρος του κοινωνικού ρατσισμού να αλλάξω τις σεξουαλικές μου προτιμήσεις αυτό θα σήμαινε για μένα ψυχολογικό και σωματικό βιασμό. Η κοινωνία δεν μπορεί να βιάζει τους ανθρώπους με το πρόσχημα του "έτσι εμάθαμε", με το πρόσχημα της ηθικής, ή της υποτιθέμενης φύσης.
Η σεξουαλική φύση δεν ορίζεται από τα γεννητικά όργανα των ανθρώπων.
Θεωρώ απαράδεκτο για την ανθρωπότητα,μετά από τόσους αιώνες καταγεγραμμένης ιστορίας,σύμφωνα με την οποία σταθερά ένα μεγάλο ποσοστό άνθρώπων
γεννιούνται γκέυ, να εξακολουθεί να καταδιώκει αυτούς τους ανθρώπους.
Κυπρολέων είμαστε μαζί σας!!!

ΚΥΠΡΟΛΕΩΝ είπε...

Omo Δεν με ξενιζει οτι σιοκαρη σε ετσι πραμα. Ισως να εχουμε ευθυνη τζιαι οι γκευ που δκιαλεουμε να ζιουμε στην ανωνυμια γιατι φοουμαστε για τις δουλειες μας τζιαι για το μελλο μας. Οπως ειπα πολλες φορες εν ειμαστε εξωγηινοι. Ειμαστε οι ανθρωποι γυρω σου. Απλως ισως να μεν λαλουμε οτι ειμαστε γκεϋ. Μπορει να λαλουμε οτι το ονομα μας εν Κυπρολεων τζιαι αντι φωτο να βαλουμε την κκελε ενος αγαλματος :)

Παντα στην ιστορια ορισμενοι πιανουν την λαθος παντα ενος θεματος. Η πλειοψηφια των ασπρων στην Αμερικη ηταν εξω φρενων γιατι η μη νορμαλ μαυρη Ροζα Παρκς εκατσε στις μπροστινες θεσεις του λεωφορειου. Οι γερμανοι εξοντωσαν τους μη νορμαλ εβραιους. Στο χωρκο της μανας μου εροτσιαζαν μια γυναικα με ψυχολογικα προβληματα (πελλη του χωρκου) οποτε επαιρναν που του καφενεδες διοτι εν ηταν νορμαλ ενω εβαλαν τους σιηλλους να ακκασουν μωρο που το εγκαταλειψε ο τζιυρης του διοτι εν ηταν νορμαλ... ηταν μπασταρτουι. Στην Περσια ακομα κρεμμαζουν 16χρονα μη νορμαλ γκευ αγορια.

Omo εγιω εν τα βαλλω με την εκκλησια ουτε απαιτω να το δεχτει. Το κρατος ομως πρεπει να παρεχει ισονομια τζιαι σε ισοπολιτια σε ουλλους, τζιαι σε γκευ, τζιαι σε αθεους τζιαι σε αλλοθρησκους.

Πολλη διερωτουνται γιατι οι γκευ να θελουν ενα θεσμο που οι στρειτ αρκεψαν ιδη να εγκαταλειπουν μαζικα. Πολλοι στρεϊτ μεταξυ σοβαρου τζιαι αστειου λαλουν μου μα εισαστε πελλοι σιορ ο γαμος εν φυλακη, τζιαι μιζερκα.... παλε μεταξυ σοβαρου τζιαι αστειου απαντω τους οτι θελουμε ιση προσβαση στην μιζερκα :)

Δυσδαιμονα ευχαριστω για την υποστηριξη.

hecate είπε...

Ακολουθεί η άλλη όψη του νομίσματος

"Είμαι κι εγώ μια από αυτές τις λεσβίες που έχουν γεννηθεί queer. Σχεδόν από την αρχή ήταν ξεκάθαρο ότι η μικρή Σούκι βρισκόταν σε τροχιά σύγκρουσης με το θηλυκό μυστικισμό. Όταν έκλεισα τα τρία, είχα κερδίσει επάξια τον τίτλο του πολεμοχαρούς αγοροκόριτσου. Αρνήθηκα να φορέσω φόρεμα. Ακόμη και στο νηπιαγωγείο προσπάθησα να σαμποτάρω το μισητό ένδυμα ρίχνοντας μπογιά πάνω του, προκαλώντας έκπληξη στους συμμαθητές μου.
Στα έξι μου, είχα χάσει τους ενδυματολογικούς πολέμους, αλλά ήμουν σχεδόν σίγουρη ότι ποτέ μα ποτέ δε θα παντρευόμουν. Κάθε φορά που προσπαθούσα να φανταστώ ότι θα μεγάλωνα και θα παντρευόμουνα στο μυαλό μου υπήρχε το απόλυτο κενό. Και να κάνω παιδιά; Ασφαλώς όχι. Δεν ήθελα τίποτα από αυτά. Ποιος χρειαζόταν σύζυγο; Ήξερα ότι μόνη μου θα υποστήριζα οικονομικά τον εαυτό μου, παρά ότι θα έψαχνα να βρω έναν άντρα να με συντηρεί. Το όλο θέμα του γάμου δε με απασχολούσε.
Έπειτα ήρθαν τα κινήματα για την απελευθέρωση των γυναικών και των γκέι και έμαθα ότι ο προσωπικός μου αγώνας στην ουσία ήταν πολιτικός αγώνας ενάντια στη συστημική καταπίεση - το σεξισμό. Λίγο αργότερα, όμως, ανακάλυψα ότι ο γάμος είναι ο βασικός κοινωνικός θεσμός που εξυπηρετεί την ενίσχυση του σεξισμού, την επιβολή ρόλων στα φύλα, τη δικαιολογία για τους μισθούς-σκλάβων που παίρνουν οι γυναίκες και συντηρεί τις καταφανείς ανισότητες ανάμεσα στα φύλα. Οι γυναίκες είναι κατά κύριο λόγο υπεύθυνες για την ανατροφή και εκπαίδευση των παιδιών και για τα οικιακά. Όλα αυτά είναι ζωτικής σημασίας από κοινωνικής άποψης αλλά αποτελούν απλήρωτη, υποτιμημένη και ιδιωτικοποιημένη εργασία.
Ήταν απαραίτητο να ερευνήσω τις διαδικασίες διαζυγίου για να συνειδητοποιήσω ότι ο γάμος ως κοινωνικός θεσμός έχει να κάνει εξ ολοκλήρου με την ιδιοκτησία και σχεδόν καθόλου με την αγάπη. Όταν βρέθηκα στο δικαστήριο οικογενειακού δικαίου στην Καλιφόρνια το 2008, έχοντας κάνει αίτηση να λύσω το δικό μου «συμβόλαιο συμβίωσης» και ανησυχούσα για το αν θα έπρεπε να πληρώσω διατροφή, τότε συνειδητοποίησα πόσο παντρεμένη ήμουν. Σχεδόν ερήμην μου, χωρίς να το συνειδητοποιήσω, βρέθηκα παγιδευμένη στο θεσμό του έγγαμου βίου και των περιουσιακών διακανονισμών που επιβάλει. Πώς συνέβη αυτό;

hecate είπε...

(συνέχεια)
Όταν συνάντησα την πρώην μου, στα μέσα του 1990, ήμουν μονογαμική για χρόνια χωρίς ικανοποιητικά αποτελέσματα. Αυτό που ήθελα ήταν τα βασικά: ένα «σύντροφο ζωής», την αίσθηση ν' ανήκεις κάπου και μια οικογένεια. Ήμουν έτοιμη να σταματήσω να ψάχνω και να χτίσω ένα σταθερό δεσμό. Όταν η πρώην μου ήθελε να τελειώσει το πανεπιστήμιο, φάνηκε πρακτικό να δηλώσουμε ότι μοιραζόμαστε την ίδια στέγη, έτσι ώστε να μπορώ να την καλύπτω με τη δική μου ασφάλεια περίθαλψης στη δουλειά. Όταν επεκτάθηκαν τα δικαιώματα που προέβλεπε το συμβόλαιο, θυμάμαι ότι έλεγα στους ετεροφυλόφιλους συναδέλφους μου πως «απλώς θέλω ίσα δικαιώματα, όλα αυτά που εσείς θεωρείτε δεδομένα».
Εκ των υστέρων, ήταν απίστευτα εκπληκτικό πώς περάσαμε από αυτό που νομίζαμε φεμινιστική αγάπη δυο ίσων συντρόφων σε αυτό που λέμε «γάμο», μέσα στον οποίο εγώ ανέλαβα το ρόλο του αρσενικού, αφού ήμουν η μόνη που εργαζόμουνα. Συνήθιζα να γκρινιάζω ότι είχα όλες τις υποχρεώσεις του αρσενικού χωρίς όμως να έχω και τα αντρικά προνόμια.
Το 2003 ψηφίστηκε μια νέα νομοθεσία στην Καλιφόρνια, η οποία απαιτούσε από τους συντρόφους να καταθέτουν αγωγή διαζυγίου για να λύσουν τα δεσμά τους. Θα μπορούσαμε, λοιπόν, να χωρίσουμε πιο πριν, αλλά ποιος θα έθιγε το λεπτό θέμα του διαζυγίου ενώ ήταν ερωτευμένος; Επιπλέον, δεν ήμασταν εμείς και άλλοι σαν εμάς που αλλάξαμε και επαναπροσδιορίσαμε το γάμο με φεμινιστικούς, queer, ριζοσπαστικούς όρους; Δυστυχώς ήμασταν εμείς αυτοί που αλλάξαμε τελικά. Τα ιδανικά μας για ισότητα, αδερφικότητα και αμοιβαία υποστήριξη είχαν εκφυλιστεί σε εξάρτηση, μνησικακία, ενοχή και σε αίσθημα αμοιβαίων υποχρεώσεων.
Πάντα ήμουνα περήφανη για την αδυσώπητη αντίσταση ενάντια σε ένα σύστημα που καταπίεζε μέσα μου τις πολλαπλές πλευρές του φύλου, της σεξουαλικότητας και της τάξης μου. Τώρα κάποιος θα μπορούσε να πει πως έκανα τον κύκλο μου και επέστρεψα στις ριζοσπαστικές ρίζες μου.
Ο Φρειδερίκος Ένγκελς το έθεσε σωστά. Στο βιβλίο του Η Καταγωγή της Οικογένειας, της Ατομικής Ιδιοκτησίας και του Κράτους ερευνά την εξέλιξη της ανθρώπινης κοινωνίας από ένα κοινοτικό μητριαρχικό σύστημα βασισμένο στην κοινοκτημοσύνη των πόρων στην πατριαρχία που βασίζεται στην αρσενική κυριαρχία και την ιδιωτική συσσώρευση του πλούτου.

hecate είπε...

(συνέχεια)
Επομένως, πρέπει να επιτρέπεται στους γκέι να παντρεύονται; Ασφαλώς ναι. Είναι ζήτημα πολιτικού δικαιώματος. Ο γάμος είτε ομοφυλοφιλικός, ετεροφυλοφυλικός, ή όπως αλλιώς, είναι ένας συντηρητικός κοινωνικός θεσμός και δε θα πρέπει να αποτελεί το μόνο ή έστω τον πρωταρχικό στόχο των γκέι ακτιβιστών. Οι queers θα πρέπει να σταματήσουμε να προσπαθούμε να δείχνουμε στους ετεροφυλόφιλους ότι είμαστε σαν κι αυτούς και να πάψουμε να υποστηρίζουμε μονοδιάστατα θέματα όπως ο γάμος. Αντιθέτως, αυτό που χρειάζεται είναι να συνδέσουμε τον αγώνα μας με άλλες καταπιεσμένες ομάδες και να παλέψουμε για έναν κόσμο ο οποίος θα εγγυάται όλα μας τα δικαιώματα. Αυτόν τον καιρό δηλώνω την απόλυτη δέσμευσή μου σ' αυτό."


………………………………………………………………………………..

Η Sukey Wolf είναι εδώ και πολλά χρόνια αγωνίστρια για τα προοδευτικά δικαιώματα και βετεράνος στα φεμινιστικά και LGBT κινήματα, καθώς και μια χαρούμενη χωρισμένη γκέι. Αυτό το άρθρο δημοσιεύτηκε για πρώτη φορά στην εφημερίδα Freedom Socialist τον Ιούνιο-Ιούλιο 2009.


Μετάφραση: Πατεράκη Μαρία

ΚΥΠΡΟΛΕΩΝ είπε...

Hecate δεχτες η αποψεις της κοπελλας, ο νομος εν πρεπει να διακρινει ουτε πρεπει να αποφασιζει εκ μερους των πολιτων. Μονος του ο καθενας εννα αποφασιζει αν του καμνει ο θεσμος του γαμου ή οϊ. Ο αγωνας των γκευ εννεν μονοδιαστατος απλως σε ορισμενες περιοδους συζητουνται ορισμενα θεματα. Πχ ειχαμε την συζητηση πριν χρονια για τους νομους για την "παραφυση συνουσια", εχουμε την βια που εξασκεται συγκεκριμενα εναντιον καποιου επειδη εν γκευ οπως στην υποθεση του Μαθιου Σιεππαρτ. Εχουμε τα δικαιωματα/καθηκον να υπηρετουν οι γκευ στον στρατο, εχουμε τον αγωνα για τα δικαιωματα τεκνοποιησης, υιοθετησης, προστασια στο χωρο εργασιας. Τα θεματα εν πολλα.

Ο γαμος εν ενα που τα θεματα που απλως τυγχανει να συζητουμε σε τουτη την δεδομενη στιγμη.

hecate είπε...

Κυπρολέων

Eν αμφισβητώ ότι τα LGBT άτομα πρέπει να έχουν το δικαίωμα στο γάμο, όπως τζιαι πρόσβαση σε ίσα κοινωνικά δικαιώματα γενικόττερα. Το δικαίωμα των LGBT ατόμων στον γάμο εν αμφισβητείται ούτε τζιαι που την Sukey Wolf, άλλωστε.

Έχω ασχοληθεί με τη διεκδίκηση δικαιωμάτων LGBT ατόμων, συμπεριλαμβανομένου τζιαι αυτού του γάμου, όπως τζιαι του δικαιώματος ενός ατόμου (ανεξαρτήτου φύλου τζιαι υπηκοότητας) να διαμένει με την/ τον σύντροφό του (επίσης ανεξαρτήτου φύλου τζιαι υπηκοότητας), ανεξαρτήτως αν έχει προηγηθεί ή όι η τέλεση ενός γάμου. Όι επειδή πιστεύκω στον γάμο ως θεσμό, αλλά επειδή ακριβώς πιστεύκω ότι «ο νομος εν πρεπει να διακρινει ουτε πρεπει να αποφασιζει εκ μερους των πολιτων», όπως λαλείς τζιαι εσύ. Τζιαι επειδή πιστεύκω επίσης στο δικαίωμα της αναγνώρισης της συμβίωσης ως δεσμός ισότιμος με αυτόν του γάμου.

Το θέμα ένι όμως να εξετάζουμε πολυδιάστατα τζιαι πολυεπίπεδα το κάθε θέμα τζιαι κατάσταση. Όπως εξαναείπα σε μια παρόμοια συζήτηση που είχαμε, πιστεύκω ότι άμα μιλούμε για θέματα των gay μιλούμε για θέματα gender, οπότε εν καλά να έχουμε στο νου μας τζιε τα παράπλευρα θέματα. Όπως τζιε άμα μιλούμε για θέματα φεμινιστικά, πάλε μιλούμε για θέματα gender τζιε για αυτό πρέπει να μιλούμε για ούλλα τα φύλα τζιε όι μόνο για το γυναικείο φύλο. Το θέμα εν ότι πρέπει ούλλοι να κατανοήσουμε ότι η καταπίεση γενικόττερα (δλδ τζιε των γυναικών τζιε των gay, transsexuals, bisexuals, lesbians, transvestites) εν αποτέλεσμα του υπάρχοντος συστήματος, της καπιταλιστικής/ ιεραρχικής κοινωνίας στην οποία ζούμε, όπου το πρότυπο εν ο λευκός, δυτικός, μεσοαστός, ετερόφυλος άντρας. Αν μεν το κατανοήσουμε τούτο τζιε να σταθούμε αλληλέγγυοι ο ένας στον άλλο, τότε εν γίνεται τίποτε. Γιατί εν καταφέρνουμε τίποτε αν ο καθένας θωρεί το δικό του πρόβλημα μεμονωμένα τζιε συνεχίζει να αναπαράγει τα στερεότυπα του συστήματος.

hecate είπε...

Για αυτό τζιαι εν σημαντικό όι μόνο να διεκδικήσουμε το δικαίωμα των LGBT ατόμων στον γάμο, αλλά να διεκδικήσουμε τζιαι ένα άλλο περιεχόμενο για τον γάμο/ συμβίωση. Σε προηγούμενη συζήτηση που είχαμε για το θέμα, επεριέγραψες τον γάμο μεταξύ ετεροφυλοφίλων σε παλιότερα χρόνια, ως μια "symfwnia," κατά την οποία «oi genetzies valoun thn sexoualikthta tous sto psygeio gia na xerei o antras oti ta mwra en dika tou». Εσυμφώνησα τζιαι συμφωνώ μαζί σου πας σε τούτο. Αλλά εν καλά να παίρνουμε τα πράματα τζιαι πιο τζει που το φανερό τζιαι το εύκολα αποδεκτό. Γιατί ο γάμος εν έπαψε να εν μια συμφωνία, μία παράγραφος στο άτυπο κοινωνικό συμβόλαιο, κατά την οποία, τα δύο μέρη τζιαι ειδικότερα οι γυναίκες καλούνται να θυσιάσουν πολλά, ανάμεσα σε αυτά τζιαι η σεξουαλικότητα, για να είναι κοινωνικά αποδεκτοί τζιαι να απολαμβάνουν κάποια προνόμια. Το ίδιο εν να συμβεί τζιαι με τους gay γάμους, αν δεν διεκδικήσουμε μία άλλη σημασία για τον γάμο/ συμβίωση, επαναπροσδιορίζοντας τους ρόλους των φύλων. Γιατί το ζητούμενο εν εν μόνο η αναγνώριση ισότιμων δικαιωμάτων σε όλους, ανεξαρτήτου φύλου, φυλής, χρώματος, εθνοτικής καταγωγής, θρησκείας, κτλ, σε θεωρητικό επίπεδο. Εν σημαντικό να γίνει τούτο σε θεωρητικό επίπεδο για να μπουν οι βάσεις για τα περαιτέρω. Αλλά εν ακόμα πιο σημαντικό η ισότητα να επέλθει τζιαι στην πράξη, σε ούλλα τα επίπεδα. Τζιαι τούτο μπορεί να επιτευχθεί μόνο μέσα που τον επαναπροσδιορισμό των ρόλων, των εννοιών, των αξιών, της ηθικής, ….. τζιαι η λίστα τούτη εν τελειώνει ποττέ…

ΚΥΠΡΟΛΕΩΝ είπε...

Hecate, παρολο που το επιπεδο σκεψης μου εν λλιον πιο απλοϊκο που το δικο σου νομιζω οτι συμφωνω στα παραπανω που λαλεις.

Εχω επιφυλαξεις ομως ως προς την παρουσιαση των αντρων της Κυπρου ενα περιπου σαν καταπιεστων. Εννα εθελα να υποβαλω οτι η κοινωνια μελη της οποιας ειμαστε ουλλοι καταπιεζουν τζιαι του στρεϊτ αντρες το ιδιο που καταπιεζουν τζιαι αλλες ομαδες. Ξερεις νομιζω ποσοι αντρες στην κυπρο δουλευκουν σαν τα γαουρκα ενω οι γενετζιες τους τζιαι τα κοπελλουθκια τους οϊ μονο απλωθουν ζαμπα αλλα εχουν τζιαι εξωφρενικες απαιτησεις για ρουχα, αυτοκινητα τζιαι ταξιδκια. φριττω οποτε ερκουμε κυπρο που την αναιδεια πολλων προς τους αντρες της οικογενειας. Σε πολλους αντρες απαγορευεται στο σπιτι τους να εχουν αποψη για το με μεγαλωμα των μωρων τους διοτι η γυναικα (τζιαι η μανα της) "ξερουν καλλιτερα, τζιαι σου να βριξεις". Πολλοι εννεν κυριοι του σπιθκιου τους με της συζηγους τους (τζιαι την μανα της) να καμνουν κουμαντο στο καθε τι χωρις να συμβουλευκουνται τον αντρα. Πολλες φορες αποκρυπτουν σοβαρα πραματα που τους αντρες για τα κοπελλουθκια, οπως για δεσμους, για ανηλικο σεξ κτλ.

Τα δικαστηρια αγνοουν τον αντρα γονιο σε περιπτωσεις διαζυγιου ωσαν τζιαι η αγαπη του για τα μωρα του εν παρακαθκιανη. Σε περιπτωσεις που η γυναικα θελει εκτρωση δυστυχως ο αντρας εν εσιη καμια προστασια για τον ιδιο τζιαι για το αγεννητο μωρο του.

Οι αντρες εκαταντησαν σαν τα λιονταρκα στο τσιρκο. Αγερωχα, δυνατα, ομορφα αλλα ταπεινωμενα τζιαι πληρως εκπαιδευμενα. Θυσιες καμμνουν τζιαι τα δκυο μελη ενος γαμου για πετυχει. Διαφωνω οτι ο γαμος εν υπερ των αντρων η οτι εν μεσο καταπιεσης των γυναικων μονο. Ξεροντας που την ψυχολογια των αντρων η μονογαμια εν η υπερτατη θυσια (για τις γενετζιες εν ηξερω οι παραπανω λαλουν μου οτι εννεν θυσια η μονογαμια για λλοου τους). Εν εναντια στην φυση τους τζιαι ομως πολλοι δεχουνται ειτε ενεκα της καταπιεσης του γαμου/κοινωνιας ειτε διοτι πραγαμτικα θελουν το γαμο τους να πετυχει.

Η ισοτιμια σε καθε γαμο εν αμφιδρομη....

Ξεφευκουμε ομως λλιο που το οριτζιναλ θεμα που ενει πως να τιμωρησουμε τζιαι τους γκευ με τα δεσμα του γαμου :)

hecate είπε...

Κυπρολέων

ναι, τζιαι οι άντρες καταπιέζονται μέσα στη σύγχρονη κοινωνία, εν το αμφισβητώ καθόλου. Το θέμα εν ότι η κοινωνίας στην οποία ζούμε εν ιεραρχικά δομημένη τζιαι στηρίζεται στις αξίες του καπιταλισμού τζιαι της πατριαρχίας. Σε τούντην κοινωνία το πρότυπο εν ο λευκός, δυτικός, μεσοαστός, ετερόφυλος άντρας. Ό,τι δεν συνάδει με το πρότυπο, περιθωριοποιείται τζιαι εξοστρακίζεται που την κοινωνία.

Το πρότυπο όμως εν τζιαι υπάρχει που τη φύση, εν έσσιει κανένα που γεννιέται τζιαι βιολογικά εν πρότυπο. Το πρότυπο εν κοινωνικά δομημένο, εν ένας ρόλος παρά μια βιολογική οντότητα. Ως ρόλος, μπορεί να υιοθετηθεί που πολλούς τζιαι ειδικότερα στη σύγχρονη κοινωνία, όπου, λόγω τζιαι του καπιταλισμού, οι κοινωνίες εν πιο flexible ως προς τα βιολογικά χαρακτηριστικά του προτύπου. Μπορεί δηλαδή μια γυναίκα να υιοθετήσει επίσης τον ρόλο του προτύπου. Ένας μαύρος επίσης. Τζιαι ένας gay. Τζιαι μια λεσβία. Η κοινωνία εν να τους αποδεκτεί πιο δύσκολα ίσως, αλλά, αν τα άτομα αυτά αποδείξουν ότι «αξίζουν» τον ρόλο τους τζιαι μπορούν να τον υιοθετήσουν με επιτυχία, τότε ανταμείβονται με τα προτερήματα του προτύπου: χρήμα κι εξουσία.

hecate είπε...

Για αυτό τζιαι στις σύγχρονες κοινωνίες έχουμε σε θέσεις εξουσίας τζιαι γυναίκες τζιαι μαύρους τζιαι gay. Τούτοι παίζουν καλά τον ρόλο τους όμως, λειτουργώντας σύμφωνα με το πρότυπο. Χωρίς να έχουν τον παραμικρό ενδοιασμό να καταπιέζουν άλλα άτομα, επίσης γυναίκες/μαύρους/gay, με τα οποία θα έπρεπε κανονικά να νοιώθουν κάποια αλληλεγγύη, αλλά δεν... Εν για αυτό που τούντο σύστημα συντηρείται ακόμα, επειδή έσσιει την τάση να αφομοιώνει το διαφορετικό τζιαι να το κάμνει κομμάτι του. Όχι όμως διατηρώντας την διαφορετικότητά του, αλλά ομογενοποιώντας το. Τζιαι εν δαμέ η ένστασή μου. Διότι μια γυναίκα μπορεί κάλλιστα να υιοθετήσει τον κοινωνικά αποδεκτό ρόλο του άντρα, όπως τζιαι ένας μαύρος αυτόν του λευκού, ένα άτομο LBGT αυτόν του ετεροφυλόφιλου, κ.ο.κ. Εν τούτο όμως το ζητούμενο?

Που την άλλη, έσσιει τζιαι άτομα που τα βιολογικά τους χαρακτηριστικά συνάδουν με το πρότυπο (λευκός, δυτικός, μεσοαστός, ετερόφυλος άντρας), αλλά εν περιθωριοποιημένα, λόγω του ότι δεν συνάδουν με το κοινωνικό πρότυπο, δεν έχουν υιοθετήσει τον ρόλο που η κοινωνία έχει προδιαγράψει γι' αυτούς. Έτσι, τελικά, ούλλοι είμαστε καταπιεσμένοι, ανεξαρτήτου φύλου, σεξουαλικού προσανατολισμού, καταγωγής, οικονομικής επιφάνειας, κτλ. Τζιαι εν για αυτό που το θέμα εν ένι να υιοθετήσουμε ούλλοι τον ρόλο του προτύπου για να μεν ανήκουμε στους καταπιεσμένους, αλλά να καταρρίψουμε τους ρόλους τζιαι τα πρότυπα, αλληλέγγυοι ούλλοι ως άτομα τζιαι όι ως ρόλοι.

hecate είπε...

Μοιάζει να εξεφύαμε, έσσιεις δίκιο, που τη συζήτηση για τους gay γάμους, αλλά όι τζιαι τόσο στ’ αλήθκεια. Γιατί αν επιδιώκουμε που τ’ αλήθκεια την ισότητα, τότε εν σημαντικό να μπουν ούλλα τούτα τα ερωτήματα τζιαι όι απλά να προσαρμόσουμε έναν θεσμό τζιαι να τον «παραχωρήσουμε» σε μία ακόμα ομάδα ατόμων. Να αποκτήσουμε ούλλοι πρόσβαση στα ίδια δικαιώματα, εν διαφωνώ, αλλά να ξανασκεφτούμε τζιόλας τζιαι να επαναπροσδιορίσουμε τους θεσμούς, όι απλά να τους διαμοιράσουμε.

Spider είπε...

Όπως τζιαι να εχει το πράμμα, στη Κύπρο και νόμος να γίνει για τους γάμους μεταξύ ομοφυλοφίλων, η κοινωνία δεν θα τον δεχτει. Δυστηχώς εφτιάξα μας για να ζούμε με κανόνες και πρέπει.....Όπως: πρέπει να παντραφτείς (άσχετα εαν ο γάμος σε πνίγει και δεν ξέρεις ακόμα γιατί επίρες την απόφαση).... ακόμα και με ποιους θα έχεις φίλους σου επιβάλουν... Ζούμε σε μια κοινωνία που η λέξη "κλειστή" θα ήταν λίγη για την περιγράψει. Κακά τα ψέματα, όσο και αν θέλουμε να δεχτούμε κάποια πράμματα (που για κάποιους είναι αυτονόητα), πάντα θα υπάρχουν αντιδράσεις. Για κακή μας τύχη, όσοι καθοδηγούν τους νόμους (ή φτιάχνουν τους νόμους) είναι όσοι κινούν τα νήματα δαμέσα και θέλουν να κρύψουν τις δικές τους "ιδιαιτερότητες" γιατί φοούνται στην πραγματικότητα τη κριτική που θα δεχτούν και ότι θα χάσουν τις δουλειές τους. (που ίσως να γίνει). Η κοινωνία δεν αλλάζει από τη μια στιγμή στην άλλη.. η προσπάθια αρχισε τώρα, αλλά θα αργίσει να ολοκληρωθεί.. όπως όλες τις μεγαλες αλλαγές.

hecate είπε...

Ναι, η κοινωνία της Κύπρου ειδικότερα είναι κλειστή και υπάρχουν, ναι, πολλές προκαταλήψεις και κοινωνικοί/ ψευδοηθικοί κανόνες που καλούμαστε να ακολουθήσουμε. Όμως, ο καθένας κάμνει τις προσωπικές του επιλογές τζιαι διά τις δικές του μάχες. Που ένα σημείο τζιαι ύστερα, ούλλα τα υπόλοιπα, όπως η κοινωνία τζιαι οι κανόνες της, εν μια καλή δικαιολογία για όσους εν εν διατεθειμένοι να διεκδικήσουν τζείνα που θα ήθελαν. Έτσι τζιαι αλλιώς, η κοινωνία εν τζιαι εν μια αόριστη έννοια. Η κοινωνία είμαστε ούλλοι εμείς. Τζιαι τίποτε εν αλλάσσει όι, που τη μια στιγμή στην άλλη. Μπορούμε όμως να κάμουμε τη διαφορά στην προσωπική μας ζωή τζιαι κατ' επέκταση, στον περίγυρό μας, που εν εν παρά μια μικρή κοινωνία. Μόνο έτσι αλλάσσουν οι κοινωνίες. Άμα καρτερούμε να αλλάξει πρώτα η κοινωνία τζιαι ύστερα εμείς, τότε κρυφκούμαστε πίσω που το δάκτυλό μας. Τίποτε εν αλλάσσει που μόνο του τζιαι τίποτε εν χαρίζεται, παρά μόνο όλα κερδίζονται μέσα που διεκδικήσεις τζιαι αν χρειαστεί, μάχες. Τζιαι για να διεκδικήσουμε τζείνα που θέλουμε χρειάζεται να ρισκάρουμε τζείνα που έχουμε. Διαφορετικά, βολευκούμαστε σε μια μίζερη καθημερινότητα, γεμάτη "πρέπει" τζιαι κανόνες. Εν ζήτημα επιλογών.

Spider είπε...

http://wwwabra.blogspot.com/2010/01/blog-post.html

Ανώνυμος είπε...

Και οι Ομοφυλόφιλοι έχουν Ανθρώπινα Δικαιώματα , έχουν και το δικαίωμα στο να παντρευτούν.

hecate είπε...

Ανώνυμε,

δυστυχώς οι ομοφυλόφιλοι ΔΕΝ έχουν το δικαίωμα στον γάμο στην Κύπρο, όπως τζιαι σε πολλές άλλες χώρες. ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ να έχουν αυτό το δικαίωμα, όπως τζιαι άλλα δικαιώματα, αλλά δυστυχώς ΔΕΝ το έχουν. Τούτο εν το θέμα.

Τα ανθρώπινα δικαιώματα εν εν κάτι το αυτονόητο (όσο τζιαι αν θα μας άρεσκε να ήταν έτσι). Τα ανθρώπινα δικαιώματα εν εν κάτι που εκατέβηκε που τον ουρανό, έτσι στα καλά καθούμενα. Στο σύστημα που ζούμε τα ανθρώπινα δικαιώματα διεκδικούνται τζιαι κερδίζουνται.

Εν σημαντικό να χωνέψουμε τούντην οδυνηρή πραγματικότητα, ότι δηλαδή μόνο μέσα από διεκδικήσεις μπορούμε να αποκτήσουμε πρόσβαση σε ανθρώπινα δικαιώματα, προκειμένου να τα διεκδικήσουμε τζιαι να τα πάρουμε.

Ανώνυμος είπε...

Μακάρι όλα να πάνε καλά , και να επιτραπούν οι γάμοι ομοφυλοφίλων στην Κύπρο

Ανώνυμος είπε...

Καλό θα ήταν να ξεχωρίσει στη συζήτηση σας η έννοια του δικαιώματος για προσωπική και ιδιωτική ζωή απόλυτα διασφαλισμένη από αυθέρετες επεμβάσεις, ρατσιστικές συμπεριφορές και δυσμενείς διακρίσεις από το "δικαίωμα" σε σύμφωνο ή γάμο ομοφυλοφίλων. Το τελευταίο δεν υπάρχει πουθενά και η ίδια η κοιωνία δεν θα το αποδεκτεί.

ΒΙΑΓΚΡΑ - ΦΥΣΙΚΗ ΒΙΑΓΚΡΑ PLUS είπε...

ΒΙΑΓΚΡΑ - ΦΥΣΙΚΗ ΒΙΑΓΚΡΑ PLUS – THE KING OF SEX

www.herbal-smile.com

ΦΥΣΙΚΗ ΒΙΑΓΚΡΑ PLUS. ΓΙΑ ΝΑ ΜΕΝΕΙΣ ΠΑΝΤΑ ΑΞΕΧΑΣΤΟΣ

Η ΑΠΟΛΥΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΛΥΣΗ ΓΙΑ ΕΝΑ ΣΥΝΗΘΗΣΜΕΝΟ ΦΥΣΙΚΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ.

ΒΙΑΓΚΡΑ, ΦΥΣΙΚΗ ΒΙΑΓΚΡΑ PLUS. Η ΑΠΟΛΥΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΛΥΣΗ ΧΩΡΙΣ ΚΑΜΜΙΑ ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΠΑΡΕΝΕΡΓΕΙΑ. Η ΒΙΑΓΚΡΑ ΠΟΥ ΑΝΑΖΗΤΟΥΣΕΣ ΝΑ ΣΕ ΚΑΛΥΠΤΕΙ ΑΠΟΛΥΤΑ ΚΑΙ ΜΕ ΑΣΦΑΛΕΙΑ .ΤΟ ΠΙΟ ΔΗΜΙΦΙΛΕΣ ΦΥΣΙΚΟ ΧΑΠΙ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΑΣΤΕΡΩΝ ΤΟΥ ΧΟΛΛΥΓΟΥΝΤ. KAI TΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ ΣΤΟ ΧΩΡΟ ΤΟΥ ΣΕΞ. ΤΟ ΧΑΠΙ ΤΩΝ ΔΙΑΣΗΜΩΝ ΚΑΙ ΑΠΛΩΝ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ. ΓΝΩΡΙΣΕ ΤΟ ΚΑ ΕΣΥ, ΓΙΑ ΝΑ ΜΕΝΕΙΣ ΠΑΝΤΑ ΑΞΕΧΑΣΤΟΣ.
Φυσική βιάγκρα, Κορυφαία ποιότητα. www.herbal-smile.com Για να κάνετε σέξ ασταμάτητα χωρίς παρενέργειες. Το πιο δημοφηλές, ασφαλές και αποτελεσματικότερο προιόν στον κόσμο κατά της στυτικής δυσλειτουργίας, πρόωρης εκσπερμάτωσης και μειωμένης σεξουαλικής επιθυμίας. Αυξάνει την ερωτική επιθυμία και στις γυναίκες.
ΞΕΧΑΣΕ ΟΤΙ ΕΧΕΙΣ ΔΟΚΙΜΑΣΕΙ ΕΩΣ ΤΩΡΑ. ΕΓΓΥΗΜΕΝΗ ΣΤΥΣΗ 100% ΜΕΣΑ ΣΕ 45 ΛΕΠΤΑ. ΜΠΟΡΕΙΣ ΜΕ 1 ΧΑΠΙ ΝΑ ΕΧΕΙΣ ΑΝΕΠΑΝΑΛΗΠΤΕΣ ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΕΣ ΠΡΑΞΕΙΣ ΩΣ ΚΑΙ 48 ΩΡΕΣ. ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΑΣΦΑΛΕΣ 100% ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟ. ΓΙΑ ΝΑ ΜΕΝΕΙΣ ΑΧΕΧΑΣΤΟΣ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΗΛΙΚΙΑ ΣΟΥ ΟΠΟΙΑ ΚΑΙ ΑΝ ΕΙΝΑΙ ΑΝΩ ΤΩΝ 18.
ΔΕΝ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΣΥΝΤΑΓΗ. www.Herbal-Smile.com
* ΦΥΣΙΚΗ ΒΙΑΓΚΡΑ PLUS ΚΑΙ ΜΕΓΕΝΘΥΣΗ ΠΕΟΥΣ. ΔΥΟ ΣΕ ΕΝA. 100% Φυσικό προιόν για άνδρες και Γυναίκες.
www.herbal-smile.com Kράτησε αυτή τη Διεύθηνση.
* Αν θες να μην έχεις ποτέ αποτυχία στο σεξ.
* Να είσαι πάντα έτοιμος και σύγουρος 100% οποια και αν είναι η ψυχoλογική σου κατάσταση εκείνη την ώρα.
* Να ξεχωρίζης με διαφορά από όλους τους προηγούμενους.
* Επαναπόκτησε την αυτοπεποίθηση σου.
* Κράτησε το ταίρι σου πιό κοντα ικανοποιόντας κάθε φορά χωρίς αποτυχία.
* Ανέβα και κρατήσου ψηλά.
* ΓΙΑ ΝΑ ΜΕΝΕΙΣ ΑΞΕΧΑΣΤΟΣ ΚΑΙ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΜΕ ΕΝΑ ΑΠΟΛΥΤΑ ΦΥΣΙΚΟ ΠΡΟΙΟΝ. ΓΙΑ ΝΑ ΑΠΟΛΑΜΒΑΝΗΣ ΤΟ ΣΕΞ ΚΑΙ ΝΑ ΧΕΡΑΙΣΕ ΤΗ ΖΩΗ, ΟΠΩΣ ΧΙΛΛΙΑΔΕΣ ΕΠΩΝΥΜΟΙ ΚΑΙ ΑΠΛΟΙ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΕΣ ΣΕ ΟΛΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΠΟΥ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΝ ΤΗΝ ΦΥΣΙΚΗ ΒΙΑΓΚΡΑ PLUS.
ΘΥΜΗΣΟΥ ΟΤΙ ΤΟ ΣΕΞ ΕΙΝΑΙ Η ΥΠΕΤΡΑΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΠΟΛΑΥΣΗ.
Ειδική προσφορά:
Αν αγοράσετε δυο ίδια πακέτα απο το ίδιο προιόν τότε παραλαμβάνετε και ένα ίδιο πακέτο δώρο. 2 + 1 Δώρο.
Δεν επιβαρύνεστε με καμμιά άλλη χρέωση πλέον της τιμής αγοράς.
Δωρεάν αποστολή σε διακριτικό πακέτο για όλο τον κόσμο ανεξαρτήτως αγοράς.
www.herbal-smile.com

Δημοσίευση σχολίου

Recent Posts

Powered by Blogger Tutorials

Κάνε γνωστή την παρουσία σου

Παροπλισμένα μπλογκς (105)