Νοεμβρίου 29, 2009

drSpock: Οι μπλόγερς απεκατέστησαν την εμπιστοσύνη μου στους Κύπριους!

Χαίρομαι που οι μπλόγκερς μου κάμνουν τη τιμή να μου δίνουν συνεντεύξεις ακόμα και χωρίς τη μεσολάβηση του ατζέντη! Καλά το λέει η drSpock. Η τιμή είναι όλη δική μου.


Παρακαλώ τους σημερινούς πενηντάρηδες να διαβάσουν λίγο τους σημερινούς εικοσάρηδες μπλόγκερς και να μου πουν πόσοι από εμάς στην ηλικία τους μπορούσαμε έστω να ασχοληθούμε με τα θέματα που αναπτύσσουν. Ειλικρινά πιστεύω ότι το μπλόγκιγκ μαζεύει ένα μέρος από το καλύτερο κομμάτι της σημερινής νεολαίας.


Η drSpock είναι μια από τις ευφάνταστες νέες μπλόγκερς που κατάφερε να κάνει την παρουσία της αισθητή από τους πρώτους μήνες που άρχισε να γράφει. Να τι έλεγε τον Απρίλη του 2008:


Εδώ και λίγο καιρό έμαθα τι εστί blog και άρχισα να διαβάζω μερικά. 
Κυρίως αυτό της φίλτατης drakounas. 
Πολύ πρόσφατα (και βασικά επειδή έκανα οτιδήποτε μπορούσα για να αναβάλω να κάνω αυτό που έπρεπε) ανακάλυψα και το blog της drpsychia (δεν έχω μάθει ακόμα να βάζω links, συγχωρέστε με). 
Ψιλοπορώθηκα και με τα δύο αλλά δεν θα το αποφάσιζα ποτέ να αρχίσω δικό μου blog αν δεν διάβαζα κάτι στο blog της drpsychia που με συγκίνησε (εντάξει μπορεί να ήταν και ορμονικό αλλά και πάλι!).


Έχει βεβαίως σημασία που η Δρακούνα ήταν η αιτία και η Ψυχία η αφορμή. Δείχνει την έλξη που ασκεί η μπλογκόσφαιρα σε όποιον πιστεύει ότι έχει κάτι να πει στους υπόλοιπους. Μεγαλύτερη σημασία όμως έχει, που η drSpock είναι μαζί μας και πλουτίζει την κυπριακή μπλογκόσφαιρα.


Χαίρομαι ειλικρινά που οι εκατοντάδες νέες και νέοι που ασχολούνται με το μπλόγκιγκ, είναι στη πλειοψηφία τους ανθρώποι με κοινωνικές ευαισθησίες. Και χαίρομαι που επέλεξαν το μπλόγκιγκ σαν ένα χώρο μέσα από τον οποίο επιλέγουν να τοποθετήσουν το δικό τους στίγμα. 

Διαβάστε τη συνέντευξη της drSpock και κάντε και τις δικές σας ερωτήσεις και σχόλια...




Ερ.: Ντόκτορ, από πότε μπογκάρεις και τι είναι εκείνο που σε έσπρωξε στο μπλόγκιγκ;


Καταρχήν θα ήθελα να σε ευχαριστήσω τζιαι που τα είκοσι μου νύσια για τούντην ευκαιρία. Θέλω να ξέρεις ότι η τιμή είναι όλη δική σου και μην ανησυχείς, εμίλησα με τον ατζέντη μου και μου είπε ότι είναι εντάξει να με κεράσεις. Είπαμεν, η τιμή είναι δική σου.


Λοιπόν για να δούμε.
Μπλογκάρω από τον Απρίλιο του 2007. Βασικά περίπου εκείνη την εποχή μυήθηκα εντελώς τυχαία στα μπλογκ (μέχρι τότε νόμιζα ότι ήταν γεύση παγωτού) και λόγω κάποιων προσωπικών συγκυριών και κάτι που διάβασα στο μπλογκ της Ψυχίας και με συγκίνησε, αποφάσισα να πάρω για μια φορά στη ζωή μου μια αυθόρμητη απόφαση και να την κρατήσω. Οπότε έσφαξα έναν κόκορα, είδα ότι οι πλανήτες ήταν σε ευθυγράμμιση και νάμαι!


Ερ.: Θα μπορούσες να εξηγήσεις στους αναγνώστες μας από πού προήλθε το drSpock;


Κατακρίβεια, δεν ήταν δική μου έμπνευση. Τα πνευματικά δικαιώματα ανήκουν σε μια φίλη και συνεργάτιδα μου. Ως νέο μέλος στην ομάδα έπρεπε να έχω κι εγώ ένα ψευδώνυμο και κατόπιν ωρίμου σκέψης –και θείας έμπνευσης- επιλέχτηκε το drSpock. Όταν ρώτησα γιατί, μου είπαν ότι ήταν λόγω του ότι -στην αρχή τουλάχιστον- δεν εκφράζω τα συναισθήματα μου και γιατί ακολουθώ κυρίως τη λογική μου, όπως και ο γνωστός Ηφαιστιανός drSpock. Τη σημαδιακή εκείνη, λοιπόν, νύχτα που αποφάσισα να ξεκινήσω μπλογκ και έψαχνα ψευδώνυμο πλένοντας τα πιάτα για έμπνευση (και όχι γιατί είχα να τα πλύνω ένα μήνα), το θυμήθηκα και σκέφτηκα «γιατί όχι?». Στο κάτω κάτω όντως με χαρακτηρίζει, δικαιούμαι και επίσημα να αυτοαποκαλούμαι δρ. και οι μόνοι που το ξέρουν δε μπορούν να διαβάσουν Ελληνικά. Τρια στα τρια! Όπερ και εγένετο.


Ερ.: Πιστεύεις ότι με το να γράφεις με ψευδώνυμο και να παραμένεις άγνωστη στους αναγνώστες σου, αποκτάς κάποιο πλεονέκτημα; Ίσως η περιβολή της drSpock από ένα είδος μυστηρίου τη βοηθά να γράφει πιο ελεύθερα;


Η αλήθεια είναι ότι ήμουν πάντα ιδιαίτερα κρυψίνους και δε θα ένιωθα άνετα να ξέρω ότι κάποιος που με γνωρίζει, ξέρει ότι έχω μπλογκ και το διαβάζει. Γι αυτό και δεν το έχω πει σε κανέναν. Βέβαια, ούτως ή άλλως σπανίως γράφω ιδιαίτερα ευαίσθητα ή προσωπικά θέματα αλλά και πάλι...




Ερ.: Έχεις δημιουργήσει γνωριμίες με άλλους μπλόγκερς;


Ναι, έχω γνωρίσει μερικούς από κοντά αν και η αναποφασιστικότητα μου να καταλήξω σε μόνιμη χώρα διαμονής δε μου επιτρέπει να τους βλέπω συχνά. Θα ήθελα να πω ότι ενώ ίσως να χάνεται μέρος της γοητείας όταν γνωρίζεις τον άνθρωπο πίσω από την περσόνα, χάρηκα που τους γνώρισα όλους γιατί τους ένιωθα ήδη φίλους μου, μου αποκατέστησαν την πίστη μου στην ανθρώπινη (Κυπριακή) φύση και τώρα ξέρω ότι δεν θα πάθω κατάθλιψη κλινικής φύσης όταν επιστρέψω μόνιμα στην εναλία χώρα!


Ερ.: Μπορείς να μοιραστείς μαζί μας ένα πολύ ευχάριστο ή εντυπωσιακό πράγμα που σου συνέβηκε μέσω ή λόγω του μπλογκ;


Εντυπωσιακά πράγματα δε νομίζω ότι μου συμβαίνουν, μέσω ή εκτός του μπλογκ! Παρόλ’ αυτά δεν μπορώ να περιγράψω πόσο χάρηκα την πρώτη φορά που βρήκα ένα σχόλιο στο μπλογκ μου. Για να καταλάβεις, τους πρώτους μήνες δεν άφηνα σχόλια σε άλλα μπλογκ και επομένως οι πιθανότητες να διαβάσει κάποιος το μπλογκ μου και να αφήσει και σχόλιο ήταν αρκετά απομακρυσμένες. Αλλά συνέβη! Μετά από αυτό δε νομίζω ότι χρειάζεται να παίξω λόττο. Οι πιθανότητες μου καλύφτηκαν ήδη. Για φέτος τουλάχιστον!


Ερ.: Το μπλογκ σου έκλεισε ενάμισι χρόνο ζωής. Τι πιστεύεις ότι πρόσφερε:
-σε σένα: μια δημιουργική διέξοδο για τη γκρίνια και τα παράπονα μου, γνωριμία με άλλους ανθρώπους που όπως είπα προανέφερα αποκατέστησαν την πίστη μου στους Κυπρίους, και την αίσθηση ότι τελικά δεν είμαι μόνο εγώ που σκέφτομαι έτσι για κάποια πράγματα.
-στους αναγνώστες σου: Μμμ... Να πάρω τη βοήθεια του κοινού?!
-στη κοινωνία: Εφικτές λύσεις στο φαινόμενο του θερμοκηπίου, της παγκοσμιοποίησης, της πείνας στον αναπτυσσόμενο κόσμο και φυσικά μας εφερε πιο κοντά σε μια δίκαιη και ευρωπαϊκή λύση. Πόσα άλλα να κάμω? Μια είμαι!


Ερ.: Θεωρείς ότι η συνεργασία των μπλόγερς με τον τύπο π.χ. Δρακούνα, Joshoua, Πίττας, Νικόλας και άλλοι κατά καιρούς, ενισχύει τα μπλογκς ή τα υποβιβάζει σε προθάλαμο για φερέλπιδες δημοσιογράφους ή συγγραφείς; Εσύ θα συνεργαζόσουν με κάποια εφημερίδα σε τακτική βάση αν σου το ζητούσε;


Κοίτα, δημοκρατία έχουμε ο καθένας κάνει ό,τι νομίζει. Στο κάτω κάτω για να γράφουμε δημόσια κάποιος βαθμός ψωνισμού μας κατέχει όλους. Η αλήθεια είναι ότι δεν έχω διαβάσει άρθρα μπλόγκερς σε εφημερίδες για να ξέρω. Ίσως όμως το να γίνουν κάποιες απόψεις ευρύτερα γνωστές μέσω του τύπου να είναι καλό. Σίγουρα, κάποιοι θα ξεκινήσουν μπλογκ μόνο και μόνο για να φτάσουν κάπου αλλού, αλλά αν δεν αξίζουν απλά θα ξεχαστούν τον επόμενο μήνα ενώ αν αξίζουν γιατί να μη χρησιμοποιήσουν όποιο μέσο διατίθεται σήμερα για να γίνουν γνωστοί? Προσωπικά δε νομίζω ότι θα το έκανα αλλά και πάλι ποιος μπορεί να ξέρει. Το χρήμα πολλοί εμίσησαν τη δόξα κανείς. Πόσο μάλλον και τα δύο?!


Ερ.: Πόσο σε ενοχλεί όταν άτομα με αντίθετες πολιτικές ή ιδεολογικές απόψεις βρίζουν ή απειλούν εσένα ή άλλους σχολιαστές αναγνώστες σου. Πιστεύεις ότι νομιμοποιείται κάποιος μπλόγκερ να διαγράψει σχόλια που θεωρεί ότι ξεπερνούν κάποια όρια που ο ίδιος θέτει για το μπλογκ του.


Γενικά δε μ’ αρέσουν οι συγκρούσεις και οι καυγάδες και επηρεάζομαι από το τι θα πει κάποιος. Ίσως και γι’ αυτό να αποφεύγω πολιτικά ζητήματα στο μπλογκ μου και μέχρι στιγμής δεν είχα τέτοιο πρόβλημα. Αλλά με ενοχλεί όταν το βλέπω να γίνεται σε άλλα μπλογκ. Πιστεύω το καλύτερο είναι να τα αφήνεις γιατί στο τέλος αυτός που βρίζει ζημιώνεται περισσότερο, αλλά αν θεωρήσεις ότι κάποιος έχει ξεπεράσει το όριο με το οποίο εσύ αισθάνεσαι άνετα, τότε δικό σου είναι το μπλογκ και σ’ όποιον αρέσει. Για τους άλλους δεν θα μπορέσει.


Ερ.: Βρίσκεις ότι εκτός από τη ραγδαία αύξηση του αριθμού των μπλογκς υπάρχει και κάποια αντίστοιχη άνοδος στη ποιότητα των αναρτήσεων;


Ένας καθηγητής μου κάποτε στο πανεπιστήμιο είχε πει ότι η ποσότητα είναι αντιστρόφως ανάλογη της ποιότητας. Από την άλλη όμως, δε νομίζω ότι ήξερε και τόσα πολλά! Εξάλλου αν αυτό ίσχυε απόλυτα τότε και το δικό μου μπλογκ αφαιρεί από την ποιότητα των πρώτων. Το μόνο πρόβλημα με τη ραγδαία αύξηση είναι ότι δεν έχεις χρόνο για να τα δεις όλα και επομένως σε κάποια φάση απλά μένεις σε αυτά που διαβάζεις συχνά και δεν ψάχνεις για καινούρια. Με λίγα λόγια είναι πιο δύσκολο να ανακαλύψεις τα 2 που θέλεις να διαβάζεις στα 100 νέα φέτος παρά στα 10 νέα πέρσι.


Ερ.: Εξακολουθεί για σένα το μπλόγκιγκ να περιβάλλεται από τη μαγεία και τις υποσχέσεις με τις οποίες εισέβαλε πριν 4-5 χρόνια στη ζωή μας.


Είπαμε, πριν 4-5 χρόνια νόμιζα ότι το μπλόγκινγκ είναι γεύση παγωτού! Και πριν κανά δύο χρόνια που έμαθα τι είναι δε θυμάμαι να μου έδωσε καμία υπόσχεση! Γιατί, σε σένα υποσχέθηκε κάτι?Ξέρεις κάτι που δε ξέρω? Πάλι τελευταία τα μαθαίνω?!


Ερ.: Πως βλέπεις τις μελλοντικές επιδράσεις του μπλογκιγκ στη κυπριακή κοινωνία.


Ασήμωσε να σε πω.


Ερ.: Τι θα ήθελες να συμβουλέψεις τους νέους μπλόγκερς;


Να διαβάζουν περισσότερο το μπλογκ μου?

5 σχόλια:

Sike είπε...

λύσμας τζιαι την απορία: τι εν το συγκινητικό που διάβασες στην ψαϊχία; :]

(ψυχία βίζες μόνο, όχι επιταγές, ευχαριστώ)

drSpock είπε...

Ma na thumitho ti edikiavasa prin 2 hronia?! Damai en thimoumai ti efaa ehtes!
Pantos itan kati me to opoio tautistika kai an i Psuhia tha hrimatisei kapoion pisteuo autos prepei na eimai ego!

(Dehomai kai cash)

Psychia είπε...

Πληρώνεται τζείνος που αναστατώνει τις αισθήσεις. Ας εν τζαι αναδρομικά.

drSpock είπε...

Έτσι όπως πάει το πράγμα νομίζω εν καλύτερα να συμφωνήσουμε ότι είμαστε υπεράνω χρημάτων! :)

Ανώνυμος είπε...

Κηρύσσουμε αποκλεισμό σto cafe

"cafe-la-mode"


http://proedrikes.blogspot.com/2009/10/banner-cafe-la-mode.html

Βάλτε το Bannerακι αν θέλετε στο blog σας

Δημοσίευση σχολίου

Recent Posts

Powered by Blogger Tutorials

Κάνε γνωστή την παρουσία σου

Παροπλισμένα μπλογκς (105)